Нормкор: мода бути не модним


Опубликованно 27.02.2018 03:35

Нормкор: мода бути не модним

Здавалося б, саме явище моди існує для того, що б виділитися, вразити і самовиразитися, створюючи зразки, на які ми орієнтуємося. Але що якщо час зразків вже закінчилося, гонитва за мінливими трендами набридла, а «злитися з натовпом» виявилося не такою вже й поганою ідеєю? Ми розповімо, як з'явилася мода для тих, кому набридла мода.

Слово normcore утворено від злиття англійських слів normal (нормальний, звичайний) і hardcore (украй). Термін з'явився в словнику Urban Dictionary у 2009 році, але в контексті моди став вживатися після того, як арт-група K-HOLE згадала його у своїй доповіді Youth Mode: A Report on Freedom, опублікованому в кінці 2013 року. Першу ж широку популярність нормкору приніс журнал New York Magazine на початку 2014 року,коли опублікував статтю про появу нового стилю, що виник у середовищі молодих та незалежних нью-йоркців. Що таке нормкор

Головна ідея нормкора — виділятися не виділяючись, прагнути виглядати «зазвичай», «як всі». Це не означає, що люди, які вибирають цей стиль, не модні і носять те, що підвертається під руку — вони свідомо вибирають одяг, яка непримітна. Вся суть — у простоті, спокійному ставленні до себе та самоіронії. Ти приймаєш існування натовпу, а себе — її частиною, ти не лізеш зі шкіри геть, щоб виділитися і довести, що ти «не такий, як всі, ти не хочеш витрачати час і гроші на дорогі бренди і віддаєш перевагу поспати зайву годину, замість довгого підбору одягу з безрозмірного гардеробу.

pinterest.com

Можна сказати, що поява нормкора, — це реакція на перенасичення модою і занадто швидко мінливі модні тенденції. В розумінні прихильників цього стилю, люди так зациклилися на зовнішньому вигляді, що забули про внутрішньому світі. Вони витрачають багато часу і зусиль, щоб виділитися з натовпу, при цьому абсолютно не виділяючись ментально чи духовно. Модні експерти відзначають, що нормкор — це повернення тенденцій «антимоды» 1990-х, характерних для стилю гранж. Деякі також відзначають мета нормкора як — «припинити збиратися купками й налагодити контакт між усіма людьми на планеті», щось на зразок належати всім і не належати нікому. Що ж, амбіцій у «нормкоровцев» не відняти.

Дивитися галерею Головні елементи стилю нормкор

На перший план виходить сама проста одяг. При цьому не важливо, звідки ти її взяла: купив в «Ашані» або схопив першу-ліпшу шмотку в секонд-хенді, головне, щоб одяг був спортивна, недбала, вулична і дуже комфортна. У хід йдуть речі, знайомі з дитинства: лосини, кроп-топи, бейсболки, кросівки, кеди, непоказні ветровки, жіночі, спортивні шкарпетки, капці, капці, худі на блискавці, треники, фанатські бейсболки, туристичні футболки, безіменні джинси, розтягнуті светри. Цілком очевидно, що нормкор формувався з оглядкою на 90-е і покоління Y. Просто згадай, як ти ставився до одягу в дитинстві: яка різниця, в чому йти гуляти чи стрибати по гаражам, — це точно буде те, що не шкода викинути і в чому буде зручно.

pinterest.com

В епоху нестабільності та криз поява нормкора виглядає цілком передбачуваним і логічним. Індустрія моди штампує тренди зі швидкістю світла, кожен день з'являються нові бренди, а моди останнім часом занадто багато, і вона недешева. Нормкор ж пропонує свободу від неї і від насаджених понять «гарно-негарно», а також виступає за розумне споживання та економію. Нормкор — це мода на відсутність моди, коли більше не потрібно нічого доводити, коли можна носити те, що раніше було табу: хоч сандалі зі шкарпетками, хоч треники з витягнутими колінами. Саме тобі вирішувати, що табу, а що ні, а не Анні Вінтур.

pinterest.com

Нормкор, можливо, самий демократичний стиль. Сьогодні речі повинні бути функціональними, зручними, а все інше — умовності, ярлики і справа смаку. Нормкор — це чистої води ультраконформизм, який притаманний американській та європейській культурі: ти сам відповідаєш за себе, іди своїм власним бажанням, не підлаштовуючись під інших, але і не заважаючи їм. Нормкор в моді чи іронія долі

Але мода — це явище неминуче і підлаштовується під навколишнє срежу, як хамелеон. Хіба може всеохоплююча індустрія не врахувати світові економічні труднощі і пройти повз таку «ідейної» новинки? Так, чистий нормкор показує марка Hood by Air, яка, здається, зовсім вільна від стереотипів. Нормкор показали на Нью-Йоркській тижні моди Marc Jacobs і Tommy Hilfiger. Елементи нормкора постійно задіює французький дизайнер Симон Порт Жакмюс, який, до речі, сам одягається на нормкоре. Російська нормкор з успіхом продає на Заході Гоша Рубчинський. Вдало вписалися в нормкор спортивні та вуличні бренди, на зразок Supreme, Stussy, Huf, Puma, Nike, Adidas та інші.

pinterest.com

Ми можемо побачити затишні «піжамні» штани і сорочки на показах мод Haute Couture, взуття на плоскому ходу, спортивні штани в колекціях лакшері марок начебто Lanvin, Balenciaga і Gucci, сандалі і козирки у Marni, сандалі та гольфи Prada, тапочки на хутрі незмінних Gucci і безглузді рукавиці MSGM і Acne. Навіть Chanel відреагували на нормкор показом в супермаркеті.

Загалом, іронічна історія про те, як антитрендовый нормкор став затяжним трендом вуличної і навіть високої моди.

Еволюція хіп-хоп стилю в моді Як створити образ нормкор

В ідеалі ти повинна виглядати, як американський турист, телепортированный прямо з 1990-х. Бренди — тільки мас-маркет: Uniqlo, GAP, New Balance, Converse і The North Face. Особливий шик — сандалі на шкарпетки і пом'ята кепка, тим більше якщо ця кепка виявиться мерчем компанії Coca-Cola, Mars або Marlboro. Жодних коллабов, епічних принтів, лого, дорогих матеріалів і всього того, що може підкреслити індивідуальність. Але цей хардкор під силу не всім, так що ось тобі кілька правил більш щадного способу normcore: речі унісекс — твій вибір (у натовпі всі рівні і бесформенны); прості фасони і вільні силуети (забудь про фразу «по фігурі»); матеріали з однорідної фактури, бажано без принтів; непоказні кольору і ніяких яскравих акцентів (жарт про 50 відтінків сірого); максимум зручності, тобто ніяких підборів, вузьких спідниць і громіздких аксесуарів.

pinterest.com

pinterest.com Чого нас вчить нормкор

Взагалі, нормкор нормкору ворожнечу, а крайнощі ніколи до доброго не доводять. Безоглядна гонитва за трендами-брендами і повна зацикленість на своїй зовнішності не є добре. Як писала одна з головних модних критиків сучасності Кеті Хорін, нещодавно покинула The New York Times, час, коли потрібно жертвувати комфортом заради краси, давно минув. Те ж саме можна сказати про те, що головними модними порадниками повинні бути твій смак і відчуття, а не редактори Vogue. Але чи означає це, що ти повинна махнути рукою на зовнішній вигляд повністю? Чи не хотіти виглядати красиво, якщо це змушує відчувати себе добре? Не думаємо. В наш час не потрібно вибирати між комфортом і красою, не потрібно володіти мільйонами, щоб виглядати стильно, так що і в крайності впадати зовсім не обов'язково. Врешті-решт, наш нормкор значно відрізняється від нью-йоркського, хоча б тому що неусвідомлений. У нас люди виглядають сірою юрбою в дешевій і недбалою одязі не тому, що вибрали стати її частиною і відкинути моду, а тому що грошей і можливостей на більше не вистачає. Знає український гопник в розтягнутій майці, треніках, кепчике і порваних кросівках, що є прогресивним молодим людиною, що відкинув непотрібні і безглузді матеріальні блага в догоду духовним? То-То й воно.

pinterest.com

В одному з нормкором не посперечаєшся — кожен має право носити те, в чому відчуває себе найкраще, і це найголовніше. Ось, наприклад, Стів Джобс — зразок нормкора: все життя проносив незмінний комплект з чорної водолазки, кросівок New Balance та оригінальних levi's 501: «Це просто одяг, яку я ношу. І мені цього вистачить на все життя». А тобі такого комплекту вистачило б?

pinterest.com



Категория: Мода