Вчені знайшли спосіб продовжити фертильність людей

Опубликованно 03.03.2018 01:25

Вчені знайшли спосіб продовжити фертильність людей

Вчені з Princeton University знайшли засіб, який може продовжити період фертильності у жінок терміном від 3 до 6 років. Відкрити засіб допомогли мікроскопічні черв'яки Caenorhabditis elegans (C. elegans), у яких, як виявилося, багато спільних з людьми генів.

Кілька років тому було встановлено, що незапліднені яйця C. elegans з часом починали демонструвати ознаки характерного і для людей зниження якості. Тепер же експерти констатують, що часто фертильність жінок знижується, а ризик викидня підвищується із-за зниження якості яйцеклітин, але не через їх брак.

У своїй роботі вчені вибрали вік черв'яків, еквівалентний 30 років у жінок. Дослідження виділив білок катепсинів У старих ооцитах C. elegans низької якості. Активність цього білка гальмували в період "вікна фертильності". У підсумку життєздатність яйця починала значно перевищувати норму.

Плюс, коли гени, пов'язані з білком, повністю "вимикали", фертильність черв'яків підвищувалася приблизно на 10%. Для жінок це означає подовження репродуктивного періоду на 3-6 років. Паралельно інша група вчених з'ясувала, що у корів катепсин грає ту ж роль. Це може означати, що зроблені висновки однозначно актуальні і для ссавців.