За безсоння відповідають гени, – результати дослідження

Опубликованно 21.03.2018 02:10

За безсоння відповідають гени, – результати дослідження

Дослідницька група з Університету Каліфорнії (University of California) провела велике геномні дослідження, щоб виявити гени, асоційовані з безсонням, Автори дослідження на чолі з Мюрреєм Штейном (Murray Stein) проаналізували дані про зразки ДНК 33 тисяч військовослужбовців.

Серед військових порушення сну зустрічаються особливо частіше. Згідно зі статистикою близько половини людей, які відслужили в армії, страждають безсонням. Як стверджують американські дослідники, їм вдалося продемонструвати, що безсоння може бути викликана присутністю в геномі певних мутацій. Вчені підтвердили отримані раніше в близнецовых дослідженнях дані про те, що схильність до безсоння може успадковуватись.

Їм вдалося показати, де локалізовані гени, що відповідають за виникнення безсоння, а також ідентифікувати ці гени. Вони виявили мутації, що зачіпають гени, розташовані на 7 і 9 хромосомах. Один з них – ген AUTS2, локалізований на 7 хромосомі. Раніше було показано, що він залучений в процес регуляції вживання алкоголю. Крім того, безсоння пов'язана ще з деякими прилеглими генами – вони брали участь у регуляції сну і циркадних ритмів.

Дослідники виявили зв'язок між безсонням і депресією, а також розвитком діабету 2 типу. Вони припускають, що всі ці стани пов'язані із змінами, що зачіпають одні і ті ж області хромосом.