Знайдено новий засіб від облисіння

Опубликованно 16.05.2018 12:34

Знайдено новий засіб від облисіння

Вчені виявили, що препарати, призначені для лікування остеопорозу, можуть бути використані як засіб для запобігання облисіння. Дослідження опубліковано в журналі PLOS Biology.

Натан Хокшоу (Nathan Hawkshaw) і його команда з Університету Манчестера помітили, що препарат циклоспорин А, використовувався в минулому після трансплантації волосся, викликає їх надмірний і небажаний ріст.

Вивчаючи механізм побічного ефекту цього імунодепресанти, вчені обробляли культуру волосяних фолікулів циклоспорином А та аналізували активність генів клітин коренів волосся. Виявилося: циклоспорин А діє незалежно від його імунодепресивної ефекту, зокрема на ген в корені волосся, перешкоджаючи виробленню білка SFRP1, який є природним гальмом для росту волосся.

Циклоспорин ж вимикає цей «гальмо» і тим самим сприяє росту волосся, але пригнічує нормальну функцію імунної системи і тому не підходить в якості препарату від облисіння. Дослідники почали шукати ліки, інгібуючу білок SFRP1, але без небезпечних побічних ефектів.

Ним виявився WAY--31660, препарат, спочатку розроблений проти остеопорозу. Коли дослідники обробляли їм людські волосяні фолікули, видимий ефект з'являвся тільки через два дні: стрижень волосся фолікулів зростав значно швидше, ніж у контрольних, необроблених. І навіть швидше, ніж з циклоспорином А. При цьому виробництво кератину в корені волосся помітно збільшувалася.

Але найбільшим вимогою при лікуванні випадіння волосся є збільшення фази активного росту волосяного фолікула. У разі алопеції коріння волосся передчасно і необоротно переходять у стан спокою. Тому важливо було перевірити, чи відтворює WAY-31660 цей ефект циклоспорину А. Через шість днів після початку експерименту значно більший відсоток оброблених волосяних фолікулів, у порівнянні з контрольними, все ще знаходився у фазі активного росту.

«Це демонструє, що WAY-31660 є багатообіцяючим стимулом зростання людської волосини», - заявляють Хокшоу і його колеги. Оскільки препарат також дуже селективно впливає на виробництво SFRP1, він може відносно добре переноситися і мати мало побічних ефектів.

Наступним кроком має стати клінічне випробування, яке покаже, чи є це і подібні йому кошти ефективними і безпечними для пацієнтів з випаданням волосся.