Створені нанороботи для очищення крові від токсинів

Опубликованно 01.10.2018 22:50

Створені нанороботи для очищення крові від токсинів

Інженери з Каліфорнійського університету в Сан-Дієго створили наномашини, здатні очищати кров від бактерій і токсинів. Їх стаття опублікована в журналі Science Robotics.

Одна частина вчених працювала над тілами роботів, а друга займалася їх оболонкою.

Справа в тому, що основу конструкції складають золоті нановолокна, а її зовнішню плівку — симбіоз елементів крові: тромбоцитів і еритроцитів. Таке покриття необхідно з кількох причин. По-перше, для того, щоб уникнути так званого біологічного забруднення, коли білки накопичуються на поверхні стороннього об'єкта. По-друге, кожен з компонентів оболонки виконує свою функцію.

Тромбоцити пов'язували бактерії метициллинрезистентного золотистого стафілокока, які використовувалися в експерименті, а еритроцити збирали виділяються токсини.

Нанороботи в 25 разів менше ширини людської волосини, але вони можуть переміщатися зі швидкістю 35 мікрометрів в секунду, що дорівнює 0,000126 кілометра в годину. Рух здійснюється за рахунок дії ультразвуку.

Дослідники відзначили, що робота все ще знаходиться на ранній стадії. Вони не мають наміру боротися виключно з метициллинрезистентным золотистим стафілококом, але планують використовувати роботів для очищення біологічних рідин. У майбутньому вчені сподіваються замінити золоте ядро машин биоразлагаемыми матеріалами.