Десять ознак некомпетентності лікаря


Опубликованно 23.10.2018 00:10

Десять ознак некомпетентності лікаря

З одного боку – бажання «зайнятися здоров'ям» нерідко загрожує неминучими зустрічами з не самими позитивними представниками медичних професій, чергами і неабияк пошарпаними нервами. З іншого боку, за бажання зберегти нерви і час чи просто власну недбалість нерідко доводиться платити тим же здоров'ям.

Не цінує час пацієнта

Хороший спеціаліст повинен бути впевненим у собі, уважним, оптимістичним, привітним, чемним і пунктуальним. Якщо він не може прийняти вас в призначений час і це повторюється вже в який раз (без видимих на те причин, завчасного попередження та пояснень), то, найімовірніше, ви звернулися не до того лікаря.

Має негативні відгуки

Репутація відіграє важливу роль для фахівця. Якщо він дійсно хороший в своїй справі, то люди в більшості випадків будуть відгукуватися про нього позитивно.

Нехтує етикою

Якщо під час прийому лікар виявляє неуважність по відношенню до вас, швидко забуває особливості проблеми, часто плутає вас з іншими людьми, то це хоч і побічно, але все ж свідчить про його непрофесіоналізм.

Не вміє слухати і не відповідає на ваші питання

Хороший лікар обов'язково приверне до себе пацієнта, щоб він зміг без сорому розповісти про свої проблеми. Він уважно вислухає, спокійно і терпляче відповість на всі питання і прокоментує по можливості кожне своє рішення. Більш того, він завжди пояснить, що відбувається, і розкриє всі незрозумілі пацієнту терміни. При цьому, якщо пацієнт задасть запитання, він озвучить всі ймовірні варіанти, а не назве тільки самий негативний.

Застосовує застарілі методи

Не варто сумніватися в тому, що у кожного лікаря за спиною медичну освіту, але сучасна наука розвивається швидкими темпами: удосконалюються методи діагностики, постійно оновлюється база знань про хвороби, з'являються нові результати клінічних досліджень. Тому хороший фахівець повинен завжди вдосконалювати свої навички. Він не повинен ставити застарілі або комерційні діагнози — захворювання, які відсутні в Міжнародній класифікації хвороб або не відповідають симптомів пацієнта.

Призначає багато аналізів

Якщо лікар направляє вас здавати велику кількість аналізів і проходити складні діагностичні процедури, при цьому не обговоривши з тобою попередній діагноз і не обґрунтувавши необхідність своїх призначень, це поганий знак. Компетентний фахівець завжди обговорить з вами призначення складної або дорогої процедури.

Не цікавиться, які препарати ви вже приймаєте

Хороший фахівець обов'язково задасть питання про вашому самопочутті, звичках та способі життя, історії розвитку симптомів, супутніх захворюваннях і прийнятих ліках. Він також розпитає про випадки захворювань серед найближчих родичів — батьків, бабусь і дідусів, рідних братів і сестер.

Має неохайний вигляд

Чистий медичний халат, одяг, руки і робоче місце — у хорошого лікаря все повинно виглядати охайно.

Чинить тиск в прийнятті рішення, залякує

Ви повинні з перших хвилин комфортно відчувати себе поряд з лікарем. Він повинен викликати у тебе почуття довіри і безпеки. Це обов'язкова умова, без якого неможливо ніяке лікування. Більше того, ви повинні приймати безпосередню участь у процесі лікування і прийняття рішення. Завдання лікаря — надати вам достатньо інформації для прийняття рішення. Але ніяк не тиснути або залякувати, стверджуючи, що тобі загрожує велика небезпека.

Тримає в невіданні

Після отримання результатів аналізів лікар обов'язково повинен вам пояснити і скорегувати призначення згідно з новими даними. Він не повинен ухилятися від пояснень, йти від відповіді, навмисно використовуючи в розмові специфічні терміни, і придумувати відмовки. Якщо так, то відмовся від його послуг. Не дозволяйте нікому нівелювати свою участь у процесі лікування.



Категория: Здоровье